Nowa odsłona serwisu Gwizdek.pl
27.10.2012 09:00
Art.10 Sytuacja piłki
10.1
Piłka może być żywa lub martwa.
10.2
Piłka staje się żywa, gdy:
- Podczas rzutu sędziowskiego zostaje legalnie zbita przez zawodnika skaczącego.
- Podczas rzutu wolnego jest w dyspozycji zawodnika wykonującego rzut wolny.
- Podczas wprowadzania jest w dyspozycji zawodnikawprowadzającegojądo gry.
10.3
Piłka staje się martwa, gdy:
- Zostaje uzyskany kosz z gry lub z rzutu wolnego.
- Sędzia zagwiżdże, kiedy piłka jest żywa.
- Widoczne jest, że nie wpadnie do kosza podczas rzutu wolnego, po którym następuje:
- Kolejny rzut wolny.
- Następna kara (rzut(y) wolny(e) i/lub wprowadzenie piłki).
- Zabrzmi sygnał zegara czasu gry na koniec części meczu.
- Zabrzmi sygnał urządzenia 24 sekund, kiedy drużyna jest w posiadaniu piłki.
- Podczas lotu do kosza po rzucie z gry zostaje dotknięta przez zawodnika jednej z drużyn po tym, jak:
- Sędzia zagwizdał.
- Zabrzmiał sygnał zegara czasu gry na koniec części meczu.
- Zabrzmiał sygnał urządzenia 24 sekund.
10.4
Piłka nie staje się martwa i jeżeli rzut jest celny punkty zostaną zaliczone, kiedy:
- Piłka jest w locie do kosza po rzucie z gry i:
- Sędzia zagwiżdże.
- Zabrzmi sygnał zegara czasu gry na koniec części meczu.
- Zabrzmi sygnał urządzenia 24 sekund.
- Piłka jest w locie do kosza po rzucie wolnym i sędzia zagwiżdże z powodu przekroczenia jakiegokolwiek przepisu przez innego zawodnika niż rzucający.
- Zawodnik popełnia faul na którymkolwiek przeciwniku, podczas gdy piłka jest w posiadaniu przeciwnika będącego w akcji rzutowej i kończącego ten rzut ruchem ciągłym, rozpoczętym przed popełnieniem faula.
Warunek ten nie ma zastosowania i punkty nie zostaną zaliczone, jeżeli po tym jak sędzia zagwizdał zostanie wykonana zupełnie nowa akcja rzutowa.
Warunek ten nie ma zastosowania i punkty nie zostaną zaliczone, jeżeli w trakcie wykonywania przez zawodnika ciągłego ruchu do kosza w trakcie akcji rzutowej zabrzmi sygnał zegara czasu gry na koniec części meczu lub zabrzmi sygnał urządzenia 24 sekund.